Fiat 124 Spider im Vergleich zum Mazda MX5​

  • Ich glaube nicht, dass da Zubehör besonders reizvoll für den MX sein wird.
    Wenn die nur 124 Exemplare fertigen, wird kaum ein Zubehör Hersteller was besonderes zu moderaten Preisen anbieten.
    Die Sitze finde ich aber auch gut, gerade vor dem Hintergrund, dass die Recaros quasi nicht erhältlich sind im Nachhinein.
    Wahrscheinlich nur als Ersatzteil zu Preisen jenseits von gut und böse.
    Die Frage ist, ob das beim Fiat besser werden wird...

  • 170PS - 250Nm - +- 40000€.
    6.8'' von 0-100km/h.
    1060kg
    Der Rallye-Abarth 124 scheint den 1750 Motor vom 4C drin zu haben.


    http://www.autocar.co.uk/car-n…s-debut-geneva-motor-show
    The new Abarth 124 Spider has been unveiled at the Geneva motor show and will go on sale in Europe in September, priced from €40,000 (around £31,000).
    The performance-focused version of the Fiat 124 has been developed with the Abarth Racing Team and gets more aggressive styling with a matte black bonnet, 170bhp and a limited-slip differential.
    It’s powered by a tweaked version of parent brand Fiat’s four-cylinder 1.4-litre MultiAir II engine, punching out 170bhp and 184lb ft (250Nm) of torque, paired to a six-speed short-throw manual or six-speed automatic gearbox with paddle shifters, and includes a “Sport” driving mode.
    Abarth claims a 0-62mph time of 6.8sec and a top speed of 143mph, and the “Record Monza” exhaust system comes equipped as standard.
    The car will be a rival to the Mazda MX-5 which, with a list price of £24,295 for its top-spec 2.0-litre engine, undercuts the 124 Spider by some way. However, the quoted performance figures for the Abarth beat those of the 158bhp MX-5, which has a 0-62mph time of 7.3sec and a top speed of 133mph.
    The two-seat, rear-wheel-drive Abarth 124 Spider weighs 1060kg and has a 50/50 weight distribution, according to the manufacturer, which also says it has a class-leading power-to-weight ratio.
    Suspension and damping has been tweaked from the Fiat 124, with the Abarth version getting double-wishbone front suspension and five-link set up for the rear, which the Italian manufacturer says has been tuned to offer greater braking and cornering stability. It also gets front aluminium calipers.
    Inside, the interior is clad in Alcantara. Standard equipment includes climate control and cruise control, while a 7.0in infotainment system with DAB, sat-nav, Bluetooth and reversing camera can are counted among the optional extras.
    Abarth also unveiled a prototype rally version of the 124 Spider at Geneva, with 300bhp at 6500rpm, which is set to make its debut in the 2017 rally season.


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/ydElYuN.jpg]


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/276ZEwN.jpg]


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/IL2edtc.jpg]


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/TPbZnuq.jpg]


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/UczQCuA.jpg]

    Am 04.2018 in Hiroshima geboren.

    MX-5 Roadster S-T 1.5 G132 Center-Line


  • FIAT (Futtel In Allen Teilen), aber sie hatten ja eine gute Basis von den Japanern... :D


    Mit gefällt das Teil gar nicht... aber das muss jeder selbst wissen und auch diese Kiste wird den ein oder anderen Käufer finden 8)

    Mazda Wins 1991 Le Mans 24 Hours - RENOWN Mazda 787B - Never Stop Challenging!
    MX-5 ND RF 30th Anniversary 0692/3000 & Mazda CX-60
    e-SKYACTIV PEHV HOMURA

  • Um ehrlich zu sein: ich habe mich in den ND erst dann verliebt, als ich ihn im Original gesehen habe. Ähnlich wie bei Motorrädern finde ich den Mazda schwer auf Foto überzeugend darzustellen. Vielleicht ist dies ja beim Fiat auch so. Erschreckend finde ich allerdings, daß der Abarth genauso hochbeinig daherkommt. Alles nur Kriegsbemalung oder hat da Abarth wirklich Hand angelegt?
    Scheinbar nicht, gleiche Motorleistung oder habe ich mich da verguckt?

  • Mir gefällt der 124 Spider auch nicht!
    Und wie hier schon Andere bemerkt haben... Geschmacksache!

    G160 SL Rubin Rot, Eibach Pro-Kit, Zymexx/Foxx Lemming Auspuff mit Heckblende von ATH, Zymexx Lenkrad


    Beschleunigung ist wenn die Tränen der Ergriffenheit waagerecht zum Ohr hin abfließen.