Info: Möglicherweise Getriebedefekte in US-NDs

  • Hallo,


    das hakeln im 1. und 2. Gang, besonders bei kaltem Getriebe ist schon seit den NA/NB Gertrieben so. Oft, aber nicht immer hat es geholfen, das Getriebeöl Castorl SMX-S 75w 85 aufzufüllen. Dieses Öl wurde vor einigen Jahren durch Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 ersetzt.


    Unser ND mit jetzt ca. 3000km hakelt manchmal auch im Ersten, egal ob kalt oder warm. Ich nehme es wahr, mehr aber auch nicht. Mit der Haltbarkeit hat das nichts zu tun. Unser NA zeigt dieses Verhalten seit über 100.000km. Ein Mazda Händler kann auch nichts dran ändern, wie auch.



    Gruß Ulli

    Ab August 1998 bis heute, NA limited edition von 1992 in british racing green. :)

    Ab Mai 2016-2018, ND G160 EL von 2016. in Rubinrot. Ab Mai 2019 -2022, ND G-184 EL von 2019 in Purweiß.

  • Das geänderte Getriebe ist da, fuer die 2.0 Liter
    Aber wenn der englische Text stimmt, sind auch EINIGE von den NEU Teile NICHT spezifisch zum 2.0, aber auch fuer den 1,5 jetzt montiert.
    Also hat Mazda wegen der Last Minute Einfuehrung vom 2.0 doch in der Validation des Getriebe sich a biessele vertan:


    Previously All of the internal 6MT parts were shared between the 1.5 litre and 2.0 litre ND's.


    Now 50% of these new updated parts are now exclusive and only used for and in the 2.0 litre ND.
    The modified new parts address directly to the broken parts we have seen here and in other countries.


    As of now there are no TSB's issued from Mazda Japan (MMC) to their Distributors and obviously none to Mazda Dealers issued by their Distributors in each country.
    Plus no new ND 6 speed Manual Transmission Assembly Part Number (inclusive of/with these new modified parts).
    Please keep in mind these latest parts are only a few days old (on the production line), there are NO Stocks available, and dare I say if you went running to your local Mazda Dealer they would not know what you are talking about, as these Part Numbers are not even in MNAO, MME, MA, MUK Parts directories.


    This is the latest and first update to the ND 6 MTs for all models WORLDWIDE.


    1ST GEAR (Only for 2.0 litre)
    M601-17-271 Gear First (old part), used up to Sept 5th, 2016
    M602-17-271 Gear First (new modified), used from SEPTEMBER 5th, 2016 Production.


    2ND-3RD GEAR
    M601-17-305 Gear Second/3RD (old part) used up to July 6th, 2016.
    M601-17-305A Gear Second/3RD (old part) from July 6th to Sept 6th.
    M601-17-305B Gear Second/3RD (new part) used from SEPTEMBER 6th


    3RD GEAR
    M601-17-230 Gear Third (old part) used up to July 6th, 2016.
    M601-17-230A Gear Third (old part) from July 6th to Sept 6th.
    M601-17-230B Gear Third (new part) used from SEPTEMBER 6th


    GEAR REVERSE (Only for 2.0 litre)
    M602-17-281 Gear Reverse (new modified), used from SEPTEMBER 5th, 2016 Production.


    GEAR REVERSE IDLE (Only for 2.0 litre)
    M602-17-310 Gear Reverse Idle (new modified), used from SEPTEMBER 5th, 2016 Production.


    COUNTERSHAFT GEAR (A.K.A CLUSTER GEAR)
    M601-17-301A Gear Countershaft (old part) used up to August 1st, 2016
    M601-17-301C Gear Countershaft (new modified) used from August 1st, 2016

  • Hi,


    an der Mitteilung aus dem Miata Forum ist was dran. Mazda hat das EPC (elektr. Teile Katalog) für das 2 Liter Getriebe geändert und nun die geänderten Teile aufgelistet.


    Nur aus welchem Grund das genau geschah, wissen wir (noch) nicht. Aber wer sich die Teile genau ansieht.....



    Gruß Ulli

    Ab August 1998 bis heute, NA limited edition von 1992 in british racing green. :)

    Ab Mai 2016-2018, ND G160 EL von 2016. in Rubinrot. Ab Mai 2019 -2022, ND G-184 EL von 2019 in Purweiß.